Saturday, January 7, 2012

kau pemalas..!!

assalamualaikum..

dah berapa kali sebut malas hari ni kawan2??
hm.. mungkin sebut tanpa sedar la kan, takpe2..

senang sangat nak detect orang tu pemalas ke tak.kat sini aku dah senaraikan
benda yang aku selalu buat. yela, aku juga malas sepertimu.

1. mandi sehari sekali.
-kalau dia rajin mesti akan mandi 2, 3 kali.
alasan nya, alaaa.. malas bukak baju. eh.. yeke?. ke u nak i bukak kan? lololo

2. barang2 dia mesti banyak yang sama.
tak paham?. camni, kalau dia ada tudung biru,
mesti dia ada banyak helai sebab malas basuh. dia pembersih, cuma pemalas.

3. tak cuci stokin
pemalas sangat2 lah kalau stokin pun tak cuci. sebab selalunya,
kalau baju yelah sebab besar kan, lagi pun pakai kat lua jadi kena cuci.
tapi kalau stokin.. ehem2. ne orang tau ye dak..


4. tolong ambil jap..
-kalau dah duduk dia malas bangun,
jadi dia suruh orang lain amikkan. orang yang selalu mintak tolong juga boleh dikatakan sebgai pemalas.

5. bilik sarang tikus
ni aku pun sama, jadi tak boleh nak cakap pe dah..
lagi2 time exam.. hadoi..
ase nak g tdo kat hotel je, ada orang kemaskan..


ok, cukup2 lah kutuk diriku sendiri.. haha..
korang mesti rajen kan??

9 comments:

AishahAzli said...

terkena batang hidung sendiri la


check this ;
http://ishaserabut.blogspot.com/2012/01/kerja-yang-aku-buat-lepas-spmcool-tak.html

liza nora said...

@aishahAzli: hehe.. mls takpe.. sekali skala..

nik rosmawati said...

saya pun malas.contonhnya dah tgh hari still tak mandi2 lagi..haha

Mishter Izwän said...

no 1 tak stuju, jimat air la kalau mndi skli, lg pun bkn buat pape pun smpai nk kene mndi bnyk2 kali kan, tuhan tak suke membazir taw, hehehe

liza nora said...

@nik rosmawati.. haha.. saya pun..
kambing tak mandi pun mahal taw.. hehe

liza nora said...

@mishter Izwan: elele.. guys mg mals mandi. tu fakta ye.. haha..

cik pinaz said...

dh teruk tu .. mkn ubat rajin cepat ! haha :P

SyAmSuL AnUaR said...

mmg t'baik sepah blk nie..isy2...

licha liza said...

@cik pinaz: oh dear. lama xdga cte.. hehe.. hm..ubt demam pun xmkn, ni pe tah lagi ubt rajin.

@syamsul anuar: hm..ntah spe py bilik lah tu.. kredit kat abg google. bilik sy kemas je. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...