Monday, January 30, 2012

jangan terlalu kurus.. hodoh ~

assalamualaikum..

hye semua. harap ny sihat..
sorry lama tak update. tak sihat.

cuma nak tanya lah kan.. berapa berat badan korang? adakah stabil dengan ketinggian.
kalau ya, alhamdulillah..

yelah, aku pun perempuan..pantang tengok orang lain kurus, kaki kecik cam lidi, aku pun nak jugak.. haha. mula lah senamrobik, push-up (fuyooo) jogging dan lain2..

aku punya azam yang tinggi. semangat sungguh bab2 nak kurus ni.. harapny badan dapat jugak la jadi angelina jolie ke, eva longoria. tapi, not long ago.. aku selalu sakit..

amik kau, nak kurus sangat. !!

2009;
berat-54/55 paling berat pernah 57kg.
tinggi-1.65m

2011:
berat-46 kg SAHAJA
tinggi-1.65m

2 tahun berat badan aku turun dengan jayanya. yeayy.. memang bangga habis bila cakap pinggang i 25. tapi hakikatnya:

*aku selalu sakit.
*sakit simple macam demam, tapi melarat 1 miggu
*badan cepat letih
*makan ubat lambat sembuh, kena inject.

aku bukanlah tak makan berhari2, tapi amalkan pemakanan yang bajet sihat pun akhirnya membawa padah. bayangkanlah, aku demam selsema tapi kebas 1 badan, muka pun tak boleh gerak.. haa..

my advise:
be bold, be beautiful.

tak yah la nak kurus2 sangat ni..




4 comments:

Cik Aini Lavender's said...

ermm..itulah kan,kurus ni x leh lari dr pompuan.mana2 pompuan pun laju je kalo cakap bab nk kurus ni =)
asal kuar je tetiba ada kawan cakap ko nmpk tembam la..perghh terus rs nak sentap.hahaha
tp skrg rs biar lah tembam ckit asal sihat x sakit2 segala =p

licha liza said...

@Cik Aini Lavender's : hm.. tula perempuan kn?. asl pnggang membe ramping sikit sibuk tanya petua.. haha.. kdg2 rasa klaka sgt smpai kwan yg llaki pun heran knpa kita ni perempuan pelik sangat. tp yela. saya pun dah kne. kurus tu memg la happy. tapi sakit nya.. adoii..

cik pinaz said...

shian liza .. huhu .. pasni mkn byk2 k . :)

Yana Libra said...

untuk tinggi awk, 46kg tu kira kurang berat la..

pastikan BMI tu normal, jangan underweight~ :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...